Početna > Zdrave alternative za nezdrave namirnice
zdravlje

Zdrave alternative za nezdrave namirnice

Znamo da upuštanje u poslastice i prejedanje može biti primamljivo. Iako s vremena na vrijeme ne postoji problem s malo uživanja, no redovito jedenje nezdrave hrane može uzrokovati čitav niz zdravstvenih problema. Ako niste ljubitelj mrkve i celera, evo par zdravijih alternativa za neke od nezdravih namirnica. Zamjena jedne za drugu može vam omogućiti da nastavite jesti iste stvari, dok činite sebi bolje

 

  1. Čokolada / tamna čokolada

Ako jedete tamnu čokoladu umjesto mliječne ili bijele čokolade, otkrit ćete da je mnogo bolja za vas. Tamna čokolada je zapravo vrlo hranjiva i sadrži brojne minerale poput željeza, magnezija, kalcija…Također, puna je antioksidansa koji su dobri za vas i vaše tijelo.

  1. Sladoled / smrznuti jogurt

Sladoled je u suštini pjenasta, smrznuta mast i šećer. Smrznuti jogurt sadrži manju količinu šećera i masti te sadrži dobre bakterije koje pomažu boljem radu našeg probavnog sustava. Međutim, još uvijek sadrži puno kalorija. Pokušajte ga upariti sa svježim voćem ili orasima kao slatku i ukusnu zamjenu za svoj desert.

  1. Čips / kokice

Čips je prepun soli i zasićenih masnih kiselina. Zamijenite ga kokicama kao zdraviju varijantu grickalica. Dobra je ideja kupiti obične sjemenke kukuruza kokičara i ispeći ih, a time sami možete odrediti količinu soli i ulja koju želite dodati. Kokice su također pune antioksidansa, vlakna i imaju malo kalorija.

  1. Burgeri / Pileći hamburger

Vaš standardni burger može imati oko 350 kalorija. Međutim, ako biste mljeveno svinjsko, tj. juneće meso zamijenili pilećim prsima na žaru, takav burger bi imao samo 220 kalorija.

  1. Slatkiši / sušeno voće

Većina nas obožava slatkiše, ali slatkiši s visokim udjelom šećera imaju malu ili nikakvu nutritivnu vrijednost. Zamijenite ih zdravijim sušenim voćem poput manga, jabuke ili višnje. Za super-zdravu alternativu, probajte sušene goji bobice koje su pune hranjivih tvari.

  1. Maslac / margarin

Dok rasprave o zdravstvenim prednostima maslaca u odnosu na margarin često donose razne aditive u margarinu, kupnjom margarina dobre kvalitete i njegovim korištenjem prilikom pečenja, možete napraviti svoje kolače lakšim i malo zdravijim.

Autor: Toni Motušić

Foto: Pinterest, Simply Recipes