Početna > Sir je dobar za zdravlje
zdravlje

Sir je dobar za zdravlje

Istraživanja su pokazala kako bi se ključ za eliksir života mogao nalaziti u siru

Ove vijesti razveselile su sve ljubitelje sira jer sad mogu bezbrižno uživati u omiljenoj namirnici, bez straha od razvoja različitih bolesti. Zato u nadolazeće blagdansko vrijeme slobodno navalite na sir, u umjerenim količinama, jer ćete tako izbjeći prejedanje ostalom hranom, a organizam ćete učiniti zdravijim. Isto tako, istraživanja su pokazala da zasićene masti iz svih mliječnih proizvoda, osim maslaca, nisu povezane s povećanim rizikom od kardiovaskularnih bolesti, za razliku od masti iz nekih drugih izvora. Što znači da sir nema negativan utjecaj na zdravlje srca, kao što se ranije smatralo.

Rezultati su pokazali da ljudi koji jedu zrele sireve imaju manji rizik od zatajenja srca ili visokog krvnog tlaka. Također, istraživanje je pokazalo da ljudi koji jedu namirnice poput graška, kukuruza, soje i cjelovitih žitarica imaju veću vjerovatnost da će duže živjeti.

Postoje različite vrste sireva, od onih pljesnivih, tvrdih, polutvrdih pa sve do domaćih vrsta i specijaliteta – kao što je paški sir. No, bez obzira na vrstu, ljubitelji sireva redovito ga konzumiraju i iz njega dobivaju brojne prednosti za zdravlje kojih nisu ni svjesni.

Svatko ima omiljenu vrstu sira, a istraživanja pokazuju da, bez obzira je li vam najdraža gauda, ementaler ili neki drugi, svaki sir ima jednake zdravstvene prednosti. To su pokazali rezultati istraživanja koje je obuhvatilo čak 21 državu i preko 130 tisuća ispitanika u dobi od 35 do 70 godina, s ciljem da se istraži veza između prehrambenih navika jedenja sira i utjecaj na zdravlje. Otkriveno je da osobe koje redovito konzumiraju sir imaju smanjen rizik od moždanog udara i srčanih bolesti za čak dva puta u odnosu na one koji sir ne jedu nikako. Osim toga, još jedan rezultat iz istog istraživanja pokazao je da osobe koje izbjegavaju sir imaju veću stopu smrtnosti za 44%. No, istraživanje tog specifičnog parametra treba detaljnije obaviti jer ne mora nužno biti povezano s konzumacijom određene hrane.

Foto: Pixabay