Početna > Sedam ključeva za kvalitetno starenje
zdravlje

Sedam ključeva za kvalitetno starenje

Ključ je držati pozitivno i negativno u ravnoteži i doista razumjeti proces starenja. U prosjeku, osobe starije od 40 godina izjavljuju da se osjećaju 20% mlađe u odnosu na stvarnu dob, a ta tendencija može imati korisnu psihološku svrhu

Pijte mnogo vode:

Istraživanja pokazuju da pet do šest čaša vode na dan u vašem spremniku može za čak 54 posto smanjiti rizik od smrtonosnog srčanog napada i istodobno poboljšati probavu, dati vam energiju te čak smanjiti rizik od raka dojke, prostate i debelog crijeva.

Jedite mnogo češće:

Za dobru opskrbu tijela bilo bi dobro pojesti tri obroka i dva-tri manja međuobroka. Tako ćete održavati nisku razinu šećera u krvi kao način borbe protiv dijabetesa i srčanih oboljenja povezanih s problemima visoke razine šećera. Nemojte zaboraviti u vašu prehranu konzumirati voće i povrće.

Odmor i dobar san je od velike važnosti za zdravlje:

Nesanica može biti jako iscrpljujuća, s godinama se možete priviknuti na nju. Stalna pospanost razdražuje i predstavlja opasnost. Tjelesni sat se preslaže i nakon 55. godine spavanje se znatno mijenja. Bolesti i lijekovi, kao i način prehrane, svakodnevne aktivnosti uvelike utječu na san. Osluškivanjem promjena u ciklusu sna, kažu stručnjaci, a ne borbom protiv njih, moći ćete postići da se osjećate odmorno.

Naučite meditirati:

Najnovija istraživanja su dokazala  kako žene i muškarci koji prakticiraju meditaciju imaju znatno manji rizik od smrti zbog bilo kojeg uzroka i 30 posto manji rizik od kobnih srčanih oboljenja. Smanjivanje stresa pomaže tijelu da se brže oporavi, vaš um bolje radi, probava je urednija, a svaki trenutak je ljepši i ugodniji. Također, bolje se spava.

Dijeta ugrožava i kosti:

Najbolji savjet za gotovo svakoga: Umjesto da jedete kako biste mršavjeli, jedite radi zdravlja i sprečavanja bolesti. Također, vježbajte kako biste razvili glatke, čvrste, nabijene mišiće. Mnoga istraživanja dokazuju da žene i muškarci koji u kasnim osamdesetima i devedesetima redovito izvode jednostavne, neškodljive vježbe za otpornost mogu razviti snagu i gipkost. Oslanjate li se na brojku koju pokazuje vaga, nikada nećete doznati da se smanjila gustoća kostiju i mišićna masa. Vaga vam također neće reći imate li previše masti nakupljene unutar abdomena, a ona povećava rizik od dijabetesa i srčanih bolesti.

Radite što dulje:

Rano umirovljenje često nije najbolja stvar za zdravlje, osim u slučaju da nemate neki drugi dobar izbor ili zabavniju karijeru. Istraživanje je pokazalo da ljudi koji naporno rade posao koji vole najdulje žive. Dobar posao, uz dobre prijatelje i dobar brak, ključ je za dobro držanje u starijim godinama.

Aktivirajte moždane stanice:

Da biste živjeli kvalitetnim životom, izuzetno važno je zdravlje vašeg mozga. I njemu je potrebna redovita “vježba” tako da ne bi ostao usporen ili sklon bolestima. Istraživanja su pokazala da ljudi koji imaju hobije izvan posla, imaju i znatno bolju koncentraciju. Mozak stalno treba biti izložen izazovima kako bi se stvorili novi neurološki putevi ili sinapse. Zato se dodatno aktivirajte – učite strane jezike, plešite, otkrivajte nove zvukove i mirise ili se jednostavno prepustite brojnim drugim životnim izazovima. Osobe koje to rade imaju dokazano manji rizik od demencije i propadanja moždanih stanica.