Početna > Pet načina za smanjenje triglicerida
zdravlje

Pet načina za smanjenje triglicerida

Trigliceridi se doimaju bezazleno: vezuju se za višak šećera u krvi iz hrane i brzo ih nose u masne stanice za dugotrajnu pohranu. No kada su razine visoke, trigliceridi također mogu biti sirovina za LDL, pa postaju još jedan opasan glumac u drami srčane bolesti

Novija istraživanja govore da već sami trigliceridi mogu biti pokazatelj rizika za srce time što potiču nastanak ateroskleroze i da za žene mogu biti dvostruko opasniji nego za muškarce.

Tigliceride mogu povećati pušenje, alkokohol, previše rafiniranih ugljikohidrata (uključujući šećer i kukuruzni sirup) te prekomjerna tjelesna težina. Ove dodatne strategije mogu vam pomoći da trigliceride zadržite u zdravim granicama.

Svake večeri jedite prirodne cjelovite žitarice. Neka to bude smeđa riža, cjeloviti kuskus, ječam i quinoa. Odabir cjelovitih žitarica umjesto rafinirane vrste, mogao bi za trideset posto smanjiti rizik za srčani napadaj.

Neka u vašoj ishrani dodatno prevladava raznoliko voće. Voće ima fruktozu, no manje nego kukuruzni sirup. Od velike važnosti je što ima obilje vlakana, minerala, vitamina i mnoštvo antioksidansa. Porciju voća pojedite gotovo svaku večer.

Nemojte piti napitke s velikim udjelom šećera, voćne sokove s malim udjelom voća i zaslađeni ledeni čaj. Prijeđite na mineralnu vodu s malo narančina soka ili limuna, običnu vodu ili, ako baš volite gazirane napitke, odaberite dijetalnu inačicu.

Kukurznog sirupa može biti čak u jabučnom soku, kuhanim rajčicama i umaku za tjesteninu. Obično ćete na istoj polici naći i vrste koje nemaju sirupa.

Foto: Pixabay