Početna > Vježbanje bez muke, učini ga svojim životnim stilom!
kolumne

Vježbanje bez muke, učini ga svojim životnim stilom!

Kad sam počeo raditi kao trener, najveći dio fokusa bio mi je na izvedbi treninga, a s godinama se fokus proširio i na motivaciju i usmjeravanje ljudi kako da odaberu idealnu tjelovježbu za sebe i implementiraju je u svakodnevicu kao kvalitetan životni stil.

Wellness je odličan naziv za upravo taj segment životnog stila. Hoće li to biti samo fitness, ili plivanje, saune, razni grupni programi, kombinacija svega, treba li vam korektivno vježbanje i  rehabilitacija, želite li iskoristiti benefite rekreativnog vježbanja i pravilno izbalansirane prehrane. Sve je to wellness i sve itekako može unaprijediti vaš životni stil.

Svakodnevno mi ljudi po prvi puta dolaze u centar, skupili su dovoljno informacija o vježbanju i eto ih, ili znaju da bi trebali po preporuci doktora ili fizioterapeuta. Upravo tu je ključni momenat u kojem je potrebno sve informacije s kojima je osoba došla zaokružiti i nadograditi.

Početak svega mora biti prilagođen zdravstvenom stanju i spremnosti vježbača, kako bi se izbjegle ozljede i neugodne epizode koje često odvraćaju ljude od redovnog vježbanja i kretanja. Tu vježbanje prestaje biti mučenje, i  našim vježbačima otvoren je put da zavole svoje tijelo i spoznaju što sve s njim mogu postići.

Treba naučiti vježbače kako funkcionira naš sustav kretanja, kakve reakcije na trening mogu očekivati, da je sasvim u redu da su nekad slabiji, a nekad jači. Cilj vježbanja nije odraditi tih nekoliko sati treninga tjedno, već naučiti živjeti sa svojim tijelom i upravljati pokretima cijelog dana. Unaprijediti ljudima  svladavanje svakodnevnih pokreta, da bezbolno i što pravilnije mogu čučnuti, podići teret, igrati se s djecom, ali i hodati, sjedati. Da poprave eventualne loše nalaze i razmišljaju preventivno. Ulože u svoju kvalitetu života.

Svatko od nas trebao bi prije početka vježbanja proći određenu dijagnostiku, kojom se  utvrđuje stanje vježbača, uklanjaju uočeni disbalansi i putem serije osmišljenih vježbi priprema za trening.  Na taj način crno na bijelo saznaš u kojem smjeru treba i može ići tvoje vježbanje. Nije za svakoga sve, i često se osobne želje ne podudaraju s onim što je tijelo u tom trenutku sposobno podnijeti bez štetnih posljedica.

Dio odgovornosti je naravno na nama trenerima da prenesemo dovoljno znanja, da motiviramo, da osluškujemo ljude i pravilno ih usmjerimo. Bilo da se radi o nekom grupnom programu, svakome je potreban individualni pristup, upravo radi naše različitosti.

Drugi dio je na vama. Da krenete raditi na sebi i u tom smislu ako već niste. Da se u početku obratite struci kako bi se pravilno usmjerili i dugotrajno oplemenili svoj životni stil. U treneru nije progrešno potražiti motivatora, animatora, psihologa, rame za plakanje. I frizera i doktora ponekad tražimo da bi došli do našeg idealnog. Ista stvar vrijedi i za trenera. Potrudi se i pokreni se.