Početna > Koji si ti tip?
kolumne

Koji si ti tip?

O tome koji si tip tjelesne građe ovisi kako trebaš trenirati i kako se pravilno hraniti. Ja sam mezomorf većim dijelom s manjim primjesama endomorfa. Odredi i ti svoj tip tjelesne građe.

Vrlo često u radu s ljudima čujem izjave poput: ‘Ma ona/on je jednostavno takve građe…’

Istina je da smo svi mi dobili određeni tip tjelesne građe nasljeđem, međutim istina je također da dobrim poznavanjem svog tipa tjelesne građe možemo naučiti i kako idealno vježbati, ali i hraniti se kako bi tijelo bilo kojeg tipa tjelesne građe doveli u idealnu ravnotežu.

Zbog što jednostavnijeg određivanja tipa tjelesne građe, struka je to svela na 3 osnovna tipa: EKTOMORF, MEZOMORF I ENDOMORF.  Svaki čovjek je jedinstven organizam, pa je nekad teško u potpunosti pripadati jednom od ta tri tipa, pa je moguće da ste vi neka kombinacija dvaju osnovnih tipova.

Holistički pristup rekreaciji kojeg sam sljedbenik u radu s ljudima, osim zapadnjačkih znanstvenih sustava prema potrebi koristi i znanja iz drugih, pa tako Ayurveda, drevna indijska znanost o životu primjenjuje nešto kompleksniji sustav određivanja tipa tjelesne građe. Osobi se procjenjuje osnovni tip, tzv.dosha, ona podrazumijeva određena metabolička načela koja upravljaju procesima unutar našeg duha i tijela. 3 su osnovne doshe i 7 tjelesnih tipova.

#ektomorf

Ektomorf ima brzi metabolizam i teško dobiva na težini. Prepoznatljiv je obično po užim bokovima, dužim ekstremitetima i dužem vratu. Proces dobivanja mišićne mase je nešto duži. Ovaj tip ima natprosječnu sposobnost iskorištavanja ugljikohidrata, pa je naglasak u prehrani upravo na ugljikohidrate, a prilikom vježbanja na izbjegavanje dužih aerobnih aktivnosti.

#mezomorf

Mezomorf je tip atletske i sportske građe. Proporcionalno šira ramena, a uži struk. Vrlo brzo i učinkovito dobiva na mišićnoj masi. Ima prirodno povišen testosteron i hormon rasta. Prilikom debljanja, tjelesne masti se relativno ravnomjerno raspodjeljuju po tijelu. Popularno bi se moglo reći da je to mješoviti tip, a u tom smjeru ide i planiranje prehrane i treninga za ovaj tip tjelesne građe.

#endomorf

Endomorf ima spor metabolizam i sklon je debljanju. Prepoznatljiv je po širim bokovima, jakim i ne predugim kostima. Pojačane masne regije obično su noge, stražnjica i trbuh. I prehrana i trening planiraju se kod ovakvog tipa kroz cilj ubrzavanja metabolizma, što veći broj manjih obroka, puno proteina i dijetalnih vlakana i puno aerobnih i dinamičnih treninga.

Većina ljudi  ipak pripada kombinaciji tipova i to je glavni razlog zašto nema univerzalnog načina prehrane i treninga koji bi odgovarao svakome. Ipak pravilno izbalansirana prehrana prema vašem tipu i programiran trening  mogu transformirati vaše tijelo bez obzira na tjelesni tip.