Početna > Upoznajte prvu dubrovačku triatlonku
intervju

Upoznajte prvu dubrovačku triatlonku

Made Žeravica: „Odaberite tjelesnu aktivnost koju najviše volite i uživajte u sreći koju će vam ona priuštiti.“

Made Žeravica je mlada Župka koja se može pohvaliti titulom prve dubrovačke triatlonke. Još od djetinjstva u njoj je tinjala želja za sportom, te se ta želja i realizirala prije šest godina kada se počela baviti trčanjem sa svojim najboljim, četveronožnim prijateljem Bestom. Trčanje iz zabave dovelo je do atletskog natjecanja triatlona. Triatlon u sebi sadrži tri različite discipline: plivanje, biciklizam i trčanje, a Made se njim bavi već četiri godine.

Kada se pojavila želja i volja za bavljenje sportom?

Kao djevojčica sam maštala da treniram košarku, nažalost ratno doba u to vrijeme me spriječilo da se počnem baviti sa bilo kojim tipom sporta. Mislim da je oduvijek ta želja u meni tinjala, i napokon se realizirala prije šest godina, kada sam spontano, iz zabave počela trčati sa svojim psom Bestom.

Otkada sudjelujete na triatlonima i što Vas je privuklo kod triatlona?

Na triatlonima sudjelujem već četiri godine, najviše me privukla dinamičnost iz discipline u disciplinu. Sve je to dosta zahtjevno, a samim time je i izazovnije nego samo trčanje. Mentalno i fizički dosta iziskuje sama, jedna ta utrka.

Kako izgledaju pripreme za triatlon?

Za triatlon imam određeni plan treninga koji pratim. Uz sam plan treninga imam i jedan dan odmora, koji je isto jednako važan kao i sam trening. Uz svoje osobne i poslovne obaveze često je trening dosta teže pratiti. Iziskuje dosta odricanja i discipline.

Koliko dnevno trenirate?

Dnevno mi nekad trening može trajati 5 sati, ako je riječ npr. o biciklističkom treningu. Često imam plivanje i trčanje u istome danu ili biciklu i trčanje. Češći su dani po dva treninga na dan, dok npr. vikendom imam duge vožnje od 100km do 24km trčanja. Tjedno odradim otprilike 16 sati treninga.

Trčite, plivate i vozite biciklo, ali što Vam je najdraže?

Najdraže mi je ipak trčanje jer tu ovisim o sama sebi. Plivanje u grupi može bit dosta otežano, a i sami vremenski uvjeti u plivačkom segmentu znaju dostatno iscrpiti,kao i sam biciklistički segment po ružnom vremenu. Dovoljno je da vam vjetar sve to oteža, a kamo li kiša i ostale tehničke stvari kao npr. pucanje gume…

Koja su Vam neka oddražih postignuća?

Jedno od dražih postignuća je moj prvi halfironman u Puli 1,9km plivanja, 90km bicikliranja i 21km trčanja. Nikakvu titulu nisam dobila, ali to natjecanje je bilo otežano svim vremenskim uvjetima. Pošla sam na utrku nakon samo šest mjeseci triatlon treniranja. Ta utrka se nemože zaboravit i ona mi je donijela toliko hrabrosti i volje za daljim treniranjem. Vratila mi je na neki način vjeru u sebe. Dosta imam osvojenih prvih mjesta u trčanju, ali niti jedan moj uspjeh nije urezan kao osjećaj sa te utrke.

Jeste li ikad imali nekih ozljeda?

Same ozljede su me i dovele u svijet triatlona. Kako se kaže ” ništa se u životu ne događa bez razloga” tako i to moje stanje.Noge su me dosta puta izdale, nisam mogla više trčati i onda sam krenula na bazen da se prije oporavim. To je bio jedan novi svijet, jedan novi izazov i tako sam nastavila. Nikad doduše nisam zavoljela plivanje u bazenu, ali u moru je to nešto drugo. Volim plivati i zimi u odijelu, to je jedan drugi svijet kojem se najviše radujem u samom treniranju.

Koji su budući planovi, teku li pripreme za neka natjecanja?

Najveći plan za ovu 2020. je završiti moj prvi IRONMAN kako se kaže “kraljevsku distancu” u triatlonu 3,8 km plivanja, 180 km bicikliranja i 42 km trčanja u Italiji krajem rujna.

I za kraj, kako potaknuti ljude da se počnu baviti sportom?

Samim time kad se bavimo sa bilo kakvom aktivnošću bolji smo za sebe i za ljude oko sebe, počinjuću samo od toga segmenta, pa do svih ostalih benefita koji sam sport donosi.

Dakle, osim što vam popravlja fizičko stanje, pomaže u borbi protiv viška kilograma, fizička aktivnost ima i niz pozitivnih psiholoških učinaka. Redovita fizička aktivnost „hormona sreće“ koji je odgovoran za niz stanja organizma, među kojima su i sreća, apetit i seksualna želja. Odaberite tjelesnu aktivnost koju najviše volite i uživajte u sreći koju će vam ona priuštiti.

Autorica: Ivana Vojvodić

Foto: privatna arhiva